Dlaczego warto jeść pistacje?

Posted on

Można zaobserwować, że z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się pistacje. Jest to bowiem doskonała przekąska na zimowe wieczory. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że omawiane pistacje zaliczane są do zdecydowanie najmniej kalorycznych orzechów. Zawierają również w swoim składzie bardzo dużo składników odżywczych.

Uzupełniają codzienną zbilansowaną dietę

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że pistacje zaliczane są do zdecydowanie najbardziej odżywczych gatunków orzechów. Godny uwagi jest również fakt, że jeden orzech dostarcza organizmowi zaledwie 3 kalorie. Oznacza to tym samym, że jednak porcja 30 pistacji jest nie tylko zdrową, ale również smaczną przekąską. Ponadto jest w stanie dostarczyć organizmowi konieczne minerały i witaminy.

Są bogatym źródłem ważnych składników mineralnych

Należy również wiedzieć, że pistacje są świetnym źródłem manganu i miedzi. Ponadto zawierają bardzo dużą ilość fosforu. Nie wszyscy mają również świadomość, że omawiany rodzaj orzechów jest w stanie dostarczyć organizmowi bardzo wartościowe składniki odżywcze. Godny uwagi jest również fakt, że w odniesieniu do kaloryczności produkt zawiera w swoim składzie stosunkowo duże ilości magnezu oraz potasu.

Pistacje zawierają witaminę B6 i inne witaminy z grupy B

Omawiane pistacje są ponadto bardzo bogatym źródłem witaminy B6. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że zaledwie jedna porcja jest w stanie zaspokoić nawet 20% dziennego zapotrzebowania na wspomniany składnik. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że ten rodzaj orzechów zawiera taką samą ilość witaminy B, co wątroba wołowa. Jest ona z kolei uważana za bardzo bogate źródło tej witaminy. W składzie pistacji znajdują się także duże ilości witaminy B1. Zaledwie jedna porcja orzechów jest w stanie zapewnić 15% dziennego zapotrzebowania. Ponadto w znacznie mniejszych ilościach będą znajdowały się witaminy z grupy B, do których należy zaliczyć biotynę i folan, kwas pantotenowy, niacynę i ryboflawinę.

Mają właściwości przeciwutleniąjące

Warto mieć świadomość, że według najnowszych badań związki fenolowe są w zdecydowanym stopniu odpowiedzialne za przeciwutleniające właściwości bardzo dużej liczby pokarmów roślinnych. Koniecznie należy zaznaczyć, że naukowcy ze Stanów Zjednoczonych dokonali przebadania ponad 100 bardzo popularnych artykułów żywnościowych i obliczyli ich potencjał antyoksydacyjny. Następnie wykonano podział produktów na cztery bardzo istotne kategorie. Godny uwagi jest fakt, że omawiane pistacje zostały zaliczone do produktów charakteryzujących się największym możliwym potencjałem antyoksydacyjnym.

Jedzenie zdjęcie utworzone przez stockking - pl.freepik.com